Hatha yoga

2015-02-17_2Balance_Yoga_061a

Hatha yoga bestaat uit diverse oefeningen die staand, zitten en liggend worden uitgevoerd. Houdingen als voorover-, achterover- en zijwaartse buigingen, torsies, omgekeerde en balans oefeningen worden afgewisseld. Door deze oefeningen leer je de verhouding tussen inspanning en ontspanning. Daarnaast leer je dat je op een andere manier kunt ademen.

Als je yoga langere tijd beoefent, merk je dat in het dagelijks leven je bewuster wordt van je houding, hoe je zit, staat, loopt, ligt. Je wordt tevens bewuster van je adem. Wie zich lichamelijk goed voelt, denkt helder en presteert beter.

Van yoga word je kalmer en je ervaart minder spanningen. Je hoeft echt niet heel lenig te zijn. Yoga beoefen je prestatieloos en binnen je eigen grenzen.

De yogalessen bieden je zowel souplesse van de wervelkolom als stevigheid van de spieren. Je krijgt meer bewegingsvrijheid en inzicht in je lichamelijk en geestelijke kracht.

De Hatha Yoga lessen worden gegeven door Stephanie Schot, op zeer nuchtere en weinig zweverige wijze. Geen grote groepen maximaal 10 personen.

Lesrooster

Yoga wordt al meer dan 5000 jaar beoefend en is oorspronkelijk afkomstig uit India. Verschillende  yogastromingen zijn in de tijd vanuit het Oosten naar het Westen overgewaaid. Yoga is uitermate geschikt om klachten te verlichten of te verhelpen en de kwaliteit van het leven te verbeteren.

Yoga vormen
Zoek je souplesse en ontspanning, dan kan je Hatha  yoga doen. Wil je meer conditie en detoxen, kan je kiezen om  Power/Astanga yoga te doen.  Yin Yoga is een hele fijne rustige vorm van yoga. Wil je oefeningen doen voor de rug, dan kan je Sivananda Yoga doen. Groepslessen overdag en ‘s avonds of individueel.

Wanneer komt u het beste uit? Kijk naar de lestijden en meld je aan voor een vrijblijvende kennismaking met yoga.